top of page
Bakgrund.png

Policyer

Köpvillkor


Nice To Be Alive AB och har följande kontorsadress:

Katarina Bangata 26

116 39 Stockholm, Sverige


Organisationsnummer: 559408-6547

Telefon: +46 (0)70-733 32 54, +46 (0)70-530 28 86

E-post: info@nicetobealive.se

Hemsida: www.nicetobealive.se


BESTÄLLNING

För att handla av Nice To Be Alive AB måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som har uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Om du har betalningsanmärkningar kan du endast välja kort, swish eller direktbetalning. Vi skickar information om det blir aktuellt.


De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Nice To Be Alive AB för att ge dig en bra service och för att vi ska kunna leverera den produkt du har beställt.


PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR


Priser

Samtliga priser är angivna exkl 25 % moms.


Ändring av order

Om din order redan är skickad till dig har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller tillägg. Ändringar och tillägg måste därför göras innan din order skickas från oss.


Betalning

Varor beställs mot faktura.

Betalningsvillkor är 30 dagar. Om fakturan inte betalas på utsatt tid så skickas en påminnelse ut till den mejladress som är angiven vid beställning. Om dina varor efter det fortfarande inte är betalda så skickas vår fordran vidare till Inkasso. Påminnelseavgift 60 kr, dröjsmålsränta 25% per år. Alla beställningar kreditkontrolleras. Om företaget eller föreningen ej godkänts i kreditupplysningen så skickas ett mail till den mailadress som har uppgivits, om att beställningen måste göras om med förskottsbetalning.

Personuppgifter

Nice To Be Alive AB är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter används för att kunna administrera ditt köp.


LEVERANSVILLKOR

Fraktkostnad

Frakt för Träningspaket inom Sverige: 195 SEK exkl.moms.

Fraktkostnad utanför Sverige tillkommer enligt offert

Leveranssätt

DHL levererar träningspaket till den adress som du anger. Finns ingen på plats så lämnas paketet på din närmaste servicepoint och får meddelande att det finns där för hämtning.


Leveranstid

Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar om inget annat anges i informationen vid produkten.

Skulle något leveransproblem uppstå kommer du omedelbart bli kontaktad via e-post eller telefon.


Felleverans

Ibland blir det tyvärr fel i leveranserna, och då vill vi åtgärda misstaget så snabbt som möjligt. Om du fått en felexpedierad vara, vänligen kontakta info@nicetobealive.se omgående (inom 3 arbetsdagar) så att vi kan åtgärda det inträffade.



Paket som inte hämtas ut

För alla paket som inte hämtas ut debiterar Nice To Be Alive AB kunden en avgift på 295 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som vi har för hanteringen av paketet. Vid större försändelser tillkommer kostnader för returfrakt.


REKLAMATION, ÅNGERRÄTT OCH GARANTIER


Reklamationer

Alla reklamationer (skadade varor) görs snarast efter mottagen leverans, senast efter 7 dagar.


Vid reklamation. Gör så här:

Kontakta info@nicetobealive.se.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.


Ångerrätt

Du har 30 dagar med full returrätt av träningspaketet om du inte är nöjd med varan. Det ger dig möjlighet att i lugn och ro kontrollera ditt inköp. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i oskadat skick och förpackad i originalemballage. Det är alltid kunden som betalar returfrakten om varor returneras. Varorna får inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Utrustningen måste alltid skickas med företagspaket så att varan är försäkrad på ett bra sätt och så att paketet levereras till mottagaren. För ej uthämtade paket gäller inte ångerrätten. Återbetalning sker inom 30 dagar.


Om du vill lämna tillbaka varan. Gör så här:

Kontakta info@nicetobealive.se där du anger orsak till retur samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.


Garanti

Vi garanterar att de varor du beställt från oss är fria från tillverkningsfel under ett år från leverans. Många av våra varor har betydligt längre garantitid. Om varan slutar att fungera under garantitiden så skickas den vanligtvis direkt till serviceverkstad för reparation.

Undantag för garanti

Garantin gäller ej:

• Produkter som gått sönder på grund av blixtnedslag eller andra strömfel

• Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling

• Fel som uppstått genom slitage eller felaktig eller ovarsam hantering

Om du får fel på varan under garantitiden.

Gör så här: Kontakta info@nicetobealive.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig och du får då information om hur du går till väga för att skicka en vara på service/reparation. Tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den. Det är du som kund som ansvarar för att varan är emballerad på korrekt sätt så att den inte skadas under returfrakten. Vid bristfällig emballering gäller inte garantin för skador som uppkommer i frakten till service/reparation. Garantin gäller ej slitageskador eller vid fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling eller vid överspänning och åskskador.

Tvist

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag. Vid ev. tvist har Nice To Be Alive AB som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

bottom of page